Translate

zondag 1 juli 2012

Innovatieve aanpak bij verkoop van kunst

Kunst verkopen is lastig. Via internet is het nagenoeg onmogelijk. Want het grote probleem bij het verkopen van kunst is de beoordeling in de eigen omgeving. Kunst is emotie. Een aankoop doen is vrijwel altijd ook emotie (tenzij het om beleggingen in kunst gaat maar dat laten we hier even buiten beschouwing). En aangezien er nauwelijks een killer en emotielozer medium als "internet" te vinden is, ligt het voor de hand dat verkopen van kunst bijzonder moeilijk wordt.

Met het Real Size Art Concept wordt dat echter een heel ander verhaal. Dan wordt het mogelijk om schilderijen op ware grootte in de eigen, vertrouwde omgeving te beoordelen. Van elk schilderij waar de kunstenaar of de verkoper een Real Time Art "reproductie" van aangevraagd heeft kan iemand zelf die reproductie uitprinten en uittesten in de eigen omgeving.



Dus geen A4'tje met de foto meer maar een echte reproductie. Die is door het fabricageproces echter totaal ongeschikt om het originele werk te vervangen dus het vorm geen concurrentie, inbreuk op rechten of wat dan ook.

Real Size Art is direct door de kunstenaar te gebruiken waarmee hij/zij de tussenhandel in principe niet meer nodig heeft. Dit kan leiden tot grote besparingen en veel lagere prijzen. Wat in het algemeen de omzet weer ten goede komt.

Een schilderij op internet dat geschikt is om als Real Size Art uitgeprobeerd te worden is te herkennen aan het logo.
Meer informatie over Team Jetje